Wszystkich beneficjentów, którzy otrzymali decyzję o zidentyfikowaniu przez PFR okoliczności, uniemożliwiających ustalenie wysokości Subwencji Finansowej podlegającej zwrotowi, informujemy, że:
a) decyzja ta jest standardową procedurą, która oznacza najczęściej, że PFR do wydania prawidłowej decyzji o umorzeniu subwencji potrzebuje uzyskać dodatkowe wyjaśnienia lub dokumenty;
b) decyzja ta co do zasady służy ochronie interesów beneficjenta, m.in. w przypadku stwierdzenia przez PFR braku dokumentów czy oświadczeń, pozwala beneficjentowi na uzupełnienie tych braków;
c) czas potrzebny PFR na wyjaśnienie powyższej sytuacji uzależniony jest od wielu czynników i trwa zwykle do kilku tygodni, natomiast na podstawie § 51 ust. 7 lit. c) Regulaminu okres, w którym decyzja jest wstrzymana może trwać nawet 6 miesięcy (z możliwością wydłużenia).
W związku z tym w przypadku otrzymania powyższej decyzji prosimy beneficjentów o oczekiwanie na kontakt ze strony banku w którym beneficjent złożył wniosek o subwencję finansową. Przekaże on wszelkie niezbędne informacje oraz instrukcje dalszego postępowania.